dieuwjasper.reismee.nl

visa aanvragen

Vandaag hebben (iets aan de laten kant) onze visa aangevraagd bij de ambassade.
We moesten naar Den Haag om daar bij de ambassade te vragen of we een visum mogen om het land binnen te komen.
De ambassade zit in een grote villa met een enorm hek er omheen.
Door een klein kastje naast het hek werd met een gebroken engels stem gevraagd wat we kwamen doen. Nadat we uitgelegd hadden dat we een afspraak hebben voor de aanvraag van een visum werd het hek open gedaan.
Na 10 meter moesten we stoppen bij een klein huisje met 3 Indonesische mannen in pak erin.
Er werd ons met een paar korte engelse woorden duidelijk gemaakt dat we onze naam/adres in een boek moesten schrijven voor we verder mochten. Hierna moesten we door een beveiligingspoortje en konden we in een klein bijgebouw naar binnen.
Binnen aangekomen was Nederland geheel verdwenen. Alles binnen deed denken aan Indonesie. Wit geplijsterde muren en plafon, een paar bloeiende orchideeen, twee schilderdijen van indonesische vrouwen en 3 loketten waar niemand achter zat.
Na een beetje rond te hebben gekeken kwam er een vrouw achter één van de loketten en kon de aanvraag beginnen. De mevrouw sprak geen Nederlands en maar een klein beetje Engels.
Nadat we allemaal ons paspoort, een pasfoto en een kopie van onze retour ticket hadden ingeleverd (en natuurlijk betaald hadden) konde we weer gaan.
(Misschien een beetje blond maar) Ik dacht altijd dat een Ambassade een soort VVV-kantoor was voor een land in het buitenland. Hier kon je vragen stellen, visa regelen en informatie over het land krijgen.Zins vanavond echter weet ik wel beter.
En kan ik eigenlijk zeggen dat we al op Indonesische grond zijn geweest vandaag!!!
Ik vraag me dan alleen wel af of de mensen die daar werken wel eens buiten dit gebouw komen. Ze kunnen allemaal geen Nederlands en maar een klein beetje Engels.....
Iniedergeval een goede en leuke eerste indruk met Indonesiers!!!!
Tot snel!