dieuwjasper.reismee.nl

Terug van kutai en door naarsulawesi

3dagen in kutai geweest! Midden in de jungle????. We moesten een half uur met een kleine kano, 5 mensen, al onze spullen en al het eten voor die dagen in een kano van 1,5 meter breed en misschien 6 meter lang. Het was dus proppen.  Aangekomen in kamp cakap kregen we een kleine ruimte aangewezen waar we konde slapen. Met zijn drieën op de grond met een klamboe. Nadat we alles hadden neergezet gingen we voor het eerst de jungle in. Het is echt fantastisch. Om al die enorme bomen te zien en de overweldigende hoeveelheid groen tinten. Naast deze oogstrelende natuur, ritmische geluiden en duizenden geuren waren er prachtige dieren! Oeran oetang, makaken, veel vlinders en ander klein grut! ????Ook hebben we een tocht door de jungle gemaakt waar geen paden waren en bijna geen toeristen komen. De rangers moesten de weg zoeken aan de hand van sporen. ????Echt gaaf!  Wel waren Anne en Jasp niet helemaal 100% top fit, ????maar ach het was prachtig! Toen door naar bukit bankirai. We moesten weer over de zelfde helse weg vol hobels????, gaten en krater (de weg heet niet voor niks the crying hills!) terug naar samarinda. In het park zaten we in een soort bungalows, een huisje voor ons zelf dus!! Die avond nog de jungle in voor een avond wandeling! Hier vooral veel tarantula's gezien. De volgende ochtend vroeg op om naar een canopy bridge te gaan. Was fantastisch, we hadden een super uitzicht over de toppen van de reuzen en konden de gibons zien wakker worden samen met alle vogels en cicaden. De middag moesten we helaas alweer weg. Op naar. Een plek met neusapen, en die hebben we ook gezien! Vechtend en wel op 4 meter afstand vanuit een klein bootje????????!!! Echt fantastisch! Hierna terug naar balkikpapan. Aangekomen bij het hotel was het wel even omschakelen! Van houten hutje naar 4 sterren hotel!! (stiekem toch wel ff fijn!), dat bleek wel lastig want voor we het wisten stonden we onze kleren in de gootsteen te wassen en hadden we waslijnen door de kamer gespannen ( waarbij Dieuw dat probeerde aan de airco, waardoor de hele airco naar beneden kwam maar dat hebben we weer gemaakt????) 's avonds zelfstandig ergens wat gaan eten, en we zijn net sterren hier! Iedereen kinkt ons na, roepen dingen of willen op de foto met je! Na een maaltijd waarbij het hele restaurant naar ons heeft zitten kijken terug naar het hotel voor een goede nachtrust. Helaas alweer vroeg op de volgende dag. Gister ochtend onze extra dag volgemaakt in balkikpapan beginnend met een boottocht naar de bay van balkikpapan en mangrove bos (stelde niet veel voor... Dus krijg geen mooie beelden!) om te kijken naar zoet water dolfijnen. Na 4 uur was de stand nog steeds 0 en waren we alleen een krokodil en een mangrove slang rijker, dus terug naar het hotel. Op de terug weg heeft dieuwertje de boot mogen besturen en dat ging heel goed! In balkikpapan nog even bootschappen gedaan ( vooral chocola, koekjes en snoep! Maar we zijn niet verslaafd hoor ????) en aan de baai de lunched. Daarna het zwembad van het hotel even uitgetest ( en zeer goed bevonden) en de rest van de middag heel saai met zijn drieën op bed film zitten kijken.  De toer met rusdy en ciciel zit er eigenlijk al op, maar rusdy had ons uitgenodigd mee te komen eten en naar zijn motor club te gaan. Dus zo kwam het dat we na het eten tussen ongeveer 30 indonesiërs zaten en we van alle kant beschoten werden met flitsen. We waren erg populair, vooral Anne met haar lengte en haar! We hebben de afgelopen week heel wat avonturen beleeft, en intensief genoten, en deze week in Borneo werd helemaal fantastisch afgerond door een tour door balkikpapan om half 11 's avonds achter op een motor en rijdend in een club van meer dan 30 motoren van de motorclub van rusdy! En iedereen heeft ons weer voor het duren luxe hotel afgezet, waar de bewakers niet echt blij mee waren ????!  Ook was er de afgelopen week de spanning van dingen verliezen, kwijt raken of vergeten. Hier dan ook een korte samenvatting! Dieuw paspoort kwijt achter duane in Jakarta ( terug gevonden) Jasper grote camera kwijt in kutai ( terug gevonden) Boek vogels van Indonesië vergeten thuis (gekocht) Dieuw lens van camera kwijt in kutai ( gevonden na grote zoektocht) Jasper handdoek kwijt na eerste nacht (nog niet gevonden) Dieuw stand alone camera kwijt in bukit bankirai ( gestolen maar terug) En nog veel kleins maar allemaal terug gevonden! Vandaag vliegen we naar. Makassar voor een nieuw avontuur in bantimurung!!!!

R en P

Hé hallo, leuk allemaal dit te lezen! Jullie maken het spannend. Was de vlucht goed naar Makassar? Let goed op je spullen, altijd.....Dit zijn de wijze woorden van Pap.
Maar jullie maken inderdaad spannende dingen mee! Vooral verder genieten enne....take care.

andel

Hi,
We lezen met verbazing jullie verhaal. Avontuurlijker kan haast niet. Zullen jullie niet gauw vergeten.
Hoe gaat het met eten, slapen en functioneren in de vochtige hitte? En bijv. overdag beestjes van je lijf houden? Nog veel moois toegewenst,
groeten van ons, Andel